MOTOCLUB FRANCOLÍ

Breu història

El Motoclub Francolí va ésser constituït el 10 de febrer de 1980 amb la participació de l'Excm. Ajuntament de la vila i amb l’empenta d'una dotzena d’entusiastes del motociclisme que encapçalats pel que desprès fou el primer president, Ramon Fonoll i amb l’estímul que aquells anys és vivia al nostre poble amb la celebració dels 2 dies internacionals de Tot Terreny que és celebraven a la nostra vila de la mà d’en Casimir Verdaguer, espluguí i pioner d’aquest esport a l’estat espanyol, diversos cops campió d’Espanya de Tot Terreny, avui anomenat Enduro. Títol també aconseguit més tard i ja com a membre del MC Francolí, per en Fernando Gil el 1987, a la fi el títol més important assolit per un pilot de MC Francolí, això si, acompanyat per altres pilots de la província en categories inferiors, assolint també el titol a nivell de clubs.. Únic moto club, encara avui en dia, de la Conca. A fet que diversos pilots portessin el nostre nom arreu. Entre els que aconseguien reconeixements s’hi troben:

1.992 - Jordi Rodriguez Pascau    - Trofeu Trail d'Enduro Cat. 4T.
1.993 - Lluis Simón Tomás    - Trofeu Trail d'Enduro Cat. 4T.
1.997 - Agustí Salvadó Josa    - Sots campió d'Espanya d'Enduro 2T.
1.998 - Àngel Rodriguez Nogales    - Campió d'Espanya d'Enduro 4T. Junior
1.999 - Ramón Solé Debat    - Campió d'Espanya de Raids (Ct. Marató)

Totalitzant més d’una vintena de títols a nivell Nacional, Regional i Territorial.

Com a organitzador, el club a portat a l’Espluga diverses edicions del Campionat de Catalunya d’Enduro amb un èxit considerable de participació i obtenint el reconeixement dels afeccionats com una de les millors i més dures proves del calendari. També en l’especialitat del trial s’ha portat a la conca la flor i nata del trial espanyol, competint en les proves del campionat de Catalunya de trial infantil.

L’actual repte de futur del club es aconseguir unes bones instal·lacions al circuit del Pla de la Qüestió, per tal d’acollir-se a les noves normatives de circulació motoritzada a la muntanya.

Gener 2.011